RUHUN SOKAK GÜRÜLTÜSÜ DÜŞ RİTMİNDE

THE DIN OF STREET SPIRIT SOUNDS IN THE RYTHME OF DREAMS

27 Mart 2009 Cuma

Fantom/Düş Kaydı

Denize bakan balkona doğru gidiyorum. Hava kırmızı, kararmak üzere. Güneş milyarlarca yıl susuz kalmış karıncaları çoğaltıyor. Kıskançlık çilesine mahkum peygamberler gelinliklerine giriyor. Balkonun sağ tarafında saksıların arasında bana bakan ürkütücü bir yaratık görüyorum. Sarı hasırdan gövdesi var, ama bu gövde başıyla doğrudan birleşiyor. Tek canlı kısmı gözleri. Siyah gözleri baktıkça nem ışıltılarıyla parlıyor. Bu yaratık karşısında hayranlık dolu bir korku hissediyorum. Kımıldamadan saatlerce seyrediyorum. Derken kırmızı bir güvercin yaratığa doğru gelip üstüne konuyor. 1-2 dakika sonra kanatları alacalı bir albatros yaratığın üzerine biniyor. Kanat seslerinin ardı arkası kesilmiyor, bir güvercin konmadan diğeri balkondan içeri giriyor. Yaratık renk renk, cins cins kuşlarla kaplanıp görünmez olmaya başlıyor. Kırlangıçlar, serçeler, kargalar, kara güvercinler, kuzgunlar yaratığın dört bir yanını dolduruyor. Kuşlar kanat çırptıkça yaratıktan inleme sesleri geliyor. Kuşlar çıldırasıya ötüyor, kanat savurtuyor, şakıyor, gugukluyor. Balkondan deniz gözükmüyor artık. Kanatlar birbiri arasında ayırt edilemez oluyor. Kuşlar birbirleriyle sevişiyor. Öpüşmeleri, kanat karışmaları, renklerin dolanması, yaratığın sesini daha da yükseltiyor, zevkten inliyor. Kuşların arasında kaybolan yaratığın kuşları çeken bir tür, kuş çekicisi, bir nevi kuş mıknatısı olduğunu anlıyorum.

Hiç yorum yok: