RUHUN SOKAK GÜRÜLTÜSÜ DÜŞ RİTMİNDE

THE DIN OF STREET SPIRIT SOUNDS IN THE RYTHME OF DREAMS

23 Nisan 2009 Perşembe

Ballard Soslu Pratik Kant Eti


Ballard İçin....

şu an burada oturuyorum. buradaki yerimi değiştirmem ve başka bir yerde oturuyor olmam tek başına bende çok büyük bir değişiklik yaratmayacaktır.

bu en fazla politik bir değişim olabilir. çünkü algılarımın haritasını tek boyutlu olarak değiştirerek, mevcut düş düşümümü en fazla tek boyutlu olarak küçültüp büyütebilirim.
tüm ulaştırmalar, coğrafyalar, fizikler, tüm işletme ve iktisat kültü, ekonomi... hepsi bunu ifşa eder...

şu an burada oturuyorum. başka bir zaman da burada oturuyor olabilirdim. ancak sadece başka bir zamanda oturmam da algımı taşlamayacaktır. zira tarih dediğimiz budur.

arkeoloji bir tür bağlama aracıdır. düşünsel kazıbilim, psikanaliz, hepsi... hepsi etrafınıza demir parmaklıklar örmektir. o parmaklıklara tutunun ki bir daha düşmeyin e mi... salaklar!

şu an burada oturuyorum. oturuyorum ve ensemde büyük bir ağrı var.kimin yüzünden ? benim mi ?şu an başka bir yerde oturuyor olsaydım ve başka bir zamanda... ve gene ensemde bir ağrı olsaydı...hala binaları gözümle devirir ve ağzımla parçalanma seslerini çıkartır mıydım ? ya da bir kadını aşkla dövmeye dair arzularımda bir "sapma" olur muydu ?en basitinden o ensemdeki ağrı mı olurdu ?

papirüs haritaları içinizde açın. bütün ellerinizi ruhunuza koyup gezdirin. orda dikili göğüs tepeleri arasında ve am çukurları arasında, penis kuleleri ve göt deliklerinin nemi ve bataklıkları arasında istediğiniz yerden istediğiniz yere savrulabilirsiniz. bir avuç çekirdekli kuru üzümü bembeyaz bir zemine bir anda bırakın ve yayılmalarını izleyin...
özgül ağırlığınız hazdır.içinizdeki haritalar...
sadece gözünüz kapalı ve çıplakken...
orada hiç bir bina etme faaliyeti sizden bağımsız gelişemez ve ördüğünüz herşeyi ya siz örmüşsünüzdür...
ya da şu soru sizi yoracaktır, yormalıdır:bu noktada toplumsal bilinçaltı, yani kapitalizm, içinizdeki haritanın neresinde duruyor ?
tehdidi anladınız mı ?
hiç sanmıyorum...salaklar!

Ozan Durmaz

Hiç yorum yok: